Szellem és lélek

Szellem és lélek

Ti kérdeztétek ...

2020. december 29. - Lné Verók Tünde

Ti kérdeztétek …

 

  Életünk során számtalan kérdés merül fel bennünk Istennel, a hittel, a kereszténységgel kapcsolatban. Mit üzen nekünk Isten az igék által? Hogyan tudjuk a mindennapokban megérteni, és betartani azokat? Számtalan kérdés, amire ritkán kapunk választ.

 

  Az évek folyamán azt tapasztaltam, hogy nem csak a saját kérdéseimre kaptam válaszokat, hanem más emberek kérdéseire is. Az általuk felvetett kérdésekre, vagy tévhitükre rövid időn belül üzenetet kaptam, amiket igyekeztem mielőbb átadni nekik.

 

  Ezért arra az elhatározásra jutottam, hogy megosztom ezeket a felmerült kérdéseket és válaszokat. 

 

 

 

  Egy kedves hölggyel általánosságban beszélgettünk a pénzről. Kielégítő anyagi helyzetben él a férjével. Nincsenek anyagi gondjaik, de mint oly sokan, ő is szeretne nagyon gazdag lenni. Ezért különböző szerencsejátékokon próbál „szerencsét.” Ehhez a „szerencséhez” kéri Jézus Krisztus segítségét. Hát ez volt az, a pont, amit nem értettem. Mint kiderült, a gyülekezetük igehirdetője is azt javasolta a gyülekezeti tagoknak, hogy gyűjtsenek minél több pénzt, amit fektessenek be ingatlanokba, földbe stb. Elgondolkodtatott a dolog, hiszen olvassák a Bibliát, ahol Jézus több helyen is kijelentette, hogy; „Ne gyűjtsetek a földön kincseket, hanem gyűjtsetek mennyei kincseket.”

  Mikor ezt mondtam, a hölgy vitatkozni akart velem, de én nem vitatkozok senkivel, hanem mentem a dolgomra. Másnap, amikor találkoztunk, átadtam neki az üzenetet, amit nagy örömmel fogadott. Belátta, hogy a pénz tényleg nem boldogít.

 

Üzenet:

 

„Jézus mondta a fiatal gazdag embernek: „Add el vagyonodat, és oszd szét a szegények között, és jer, kövess engem.”

Folytatása; „Könnyebb a tevének a tűfokán átjutni, mint a gazdag embernek a mennyországba jutni.”

 

  Nem véletlenül mondta ezeket Jézus! Ha ismerjük az Ószövetséget, akkor számtalan esetben olvashattunk olyan kiválasztott és megáldott emberekről, akik eleinte valóban Isten emberei voltak, de a vagyon és a hatalom eltávolította őket Tőle. A legkirívóbb eset Salamon volt.

  Tulajdonképpen a pénz, ha sok van belőle, egyre magabiztosabbá, egyre függetlenebbé teszi az embert Istentől. Hiszen minden kívánságát, minden vágyát, amit pénzzel ki lehet elégíteni, azt meg tudja szerezni. A gazdag emberek mellé „odacsapódnak” a hízelkedők is, akik szintén részesülni akarnak a bőségből. A hízelgés, a legtöbb ember egóját erősíti, és a végén elhiszi magáról, hogy ő különleges személy, aki megérdemel mindent, amit csak akar! Az egyénisége erősödik, mely által függetlenné válik Istentől. Sokáig észre se veszi, vagy már annyira elégedett magával, az elért gazdagságával, hogy már nincs is szüksége Istenre. Csak közben elfelejt szeretni, elfelejt örülni, kielégítetlenné, boldogtalanná válik.

  Ilyenkor nyúlnak ajzószerekhez, alkoholhoz, droghoz stb. Nincs cél, nincs értelme az életnek. Kiégnek.  

A bejegyzés trackback címe:

https://szellemeslelek.blog.hu/api/trackback/id/tr5216362814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása